האברכים מתלוננים: "קיצצו מאיתנו שנתיים ואת ההחזר לא נותנים לנו"

    ארי וידר | צילום: אילוסטרציה 1 Comment on האברכים מתלוננים: "קיצצו מאיתנו שנתיים ואת ההחזר לא נותנים לנו"
    8:58
    06.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on גנזך קידוש ה': השואה – ערכים; לא רק סיפור

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בימים אלו נכנסו לחשבונות הבנק של הכוללים בישראל אלפי שקלים נוספים לכל אברך, כהחזר רטרואקטיבי לקיצוץ הנרחב שהתבצע בזמן הממשלה הקודמת, וזאת כחלק מהישגיהם של חברי הכנסת החרדיים.

    כידוע, בזמן הממשלה הקודמת קוצצה קצבת האברכים במאות שקלים, ועתה מתפארים חברי הכנסת החרדיים כי "הוחזרה הגזילה".

    אלא שאלפי אברכים שהוגים בתורה במסגרת הכוללים לאברכים ומשוועים לכל שקל, ייאלצו להמשיך ולקבל את המלגה הרגילה אותה הם מקבלים, וזאת לאור החלטה שרירותית של חלק ניכר ממנהלי הכוללים שהחליטו לא להעביר את הכסף ישירות לאברכים, אלא לקופה הכללית של הנהלת הכולל, במטרה לסגור חובות עבר.

    בחלק מהכוללים ששם לא מתכוונים להעביר את אלפי השקלים הנוספים לאברכים מתגוננים. באחד מהכוללים אומר המנהל לאתר 'קול חי': "אנחנו ספגנו את הקיצוצים הרבים ונכנסנו לחובות, ועכשיו כשיש קצת כסף לנשום, אנחנו חייבים זאת כדי להמשיך ולהפעיל הלאה את הכוללים".

    עם זאת אברכים רבים פנו למערכת והתלוננו על ההחלטה. "אנחנו סבלנו קיצוצים רבים ורבים מאיתנו הגיעו ממש לפת לחם, עכשיו כשהצליחו לדאוג לנו להחזר רטרואקטיבי למה שזה לא יגיע עבורנו. זו חוצפה מצד הנהלת הכוללים לקחת כסף של לחם של אברכים לקופת ניהול המוסד".

    עם זאת, בכוללים רבים הוחלט להעביר את הסכום במלואו לטובת האברכים. במוסדות אחרים הוחלט להעביר חלק מהסכום לאברכים. כך למשל  בכוללים של חסידות ויז'ניץ שם התפרסמה מודעה בה נכתב כי "הוחלט כעת להקצות סכום נכבד מהתקציב שהתקבל שישמש לטובת צמצום הפער ואיזון המילגות החודשיות. בהתאם לכך שמחים אנו להודיע שבשבוע הקרוב יקבלו אברכי הכוללים עמלי התורה מלגה נוספת לחשבונות הבנק (עבור חודש אוקטובר) ובמהלך השבועיים הקרובים תופקד מילגה נוספת (עבור חודש נובמבר)".

    בקרב חברי הכנסת החרדיים לא אהבו לשמוע כי מנהלי הכוללים החליטו לקחת את הכספים לצורכי ההנהלה. "לכסף הזה דאגנו עבור האברכים" אמר לנו אחד מחברי הכנסת החרדיים. עם זאת מדגיש חבר הכנסת כי "אין דרך חוקית להעביר זאת ישירות לאברכים אלא זה חייב לעבור באמצעות העמותה, ולכן אין לנו דרך לפקח על זה. אבל ברור שמוסרית, כוללים שקיצצו בגלל הקיצוץ הממשלתי מחויבים להעביר את הכסף במלואו לאברכים".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אם האברך מקבל רטואקטיבי זה שייך לכולל אם מקבל דתות בנפרד ומלגה בנפרד זה שייך לו ורק לו כל שקל שהעמותה לוקחת מעבר למה שהוסכם עמה זה גזל